Wednesday 2 November 2011

Corat Coret Kisah Cinta

Assalamualaikum..

Kalam hikmat pembuka bicara, untuk meneruskan tarian tinta, bukan pen bermata bola, hanya menarikan jejari maya, di kanvas yang setia, menanti coretan saya..............saja-saja bermain kata sebelum terus melantun cerita..hehe...

Setiap hari memerhatikan facebook yang penuh dengan pelbagai cerita dan ragam manusia membuatkan saya seakan-akan ketagih untuk mencoret sesuatu..bukannya layak saya untuk mengupas sesuatu isu tetapi sekadar berkongsi kerana saya juga dari zaman kejahilan dan dek hidayah yang dilemparkan Allah ke dalam hati menyebabkan saya berubah..Alhamdulillah..

Status yang menjadi kegemaran sahabat sahabiah saya yang telah menjadi friends atau belum adalah tentang cinta. Seronok dan amat luas untuk membicarakan skop cinta. Hubungan yang dibina antara lelaki dan perempuan umpama magnet yang bakal mengheret pasangan ke lembah maksiat. Itulah hakikat utama cinta antara berbeza jantina jika tidak berlandaskan hukum Allah..isu ini sudah banyak dibincangkan di blog-blog dan di mana sahaja.

{MODE MARAH NI} >>> Sama la bila dah bertukar status dari kawan jadi couple. Semua nak ikut cakap couple. Dia tu belum halal lagi dik oi...dah macam suami isteri lagaknya...dalam facebook tu, apa posing yang tak ada..dengar sangatlah cakap couple korang tu sampai abaikan pesanan mak ayah..mak ayah nak bagi pahala tak nak, nak juga kaut dosa dan kumpul sampai membukit dari couple korang tu..tu bukan sayang tetapi beban. In a relationship la konon...tak malu betul la korang announce maksiat yang korang buat tu..mana akhlak yang mak ayah ajar wahai adik-adik??


"Ala, akak pun dulu sama jugak"...sebab akak dah lalui benda macam ni la akak nak nasihat korang dik..jangan tersesat jalan macam yang akak pernah lalui...berubahlah sebab setiap saat adalah peluang untuk kita berubah..

2 comments:

  1. masyaAllah indahnye percintaan dan pernikahan yg tlh di halalkan olh Allah..smga akk dan zauja bhagia dunia dan akhrt,,^__^

    ReplyDelete